Jak se učit ...
Ukázka mentální mapy od Tonyho Buzana
Jak změnit návyky pomocí myšlenkových map
Na našem kurzu lektor dokáže danou problematiku vysvětlit, podat zajímavým a praktickým způsobem.
Účastníci kurzu si přečtou látku, naučí se důležité vztahy a lektor je vede k pochopení učiva, ukáže jim jak aplikovat poznatky do praxe a řeší s nimi různé úlohy.
Účastníci si mohou vést sešit.
Ten sešit by tedy neměl být nějakým zdrojem učení sám o sobě, ale spíše zápisem toho, jak věci fungují a spolu
souvisejí.
K tomuto účelu se jeví myšlenková mapa jako velice dobrý nápad, aby se používala pro zpřehlednění učiva.
Účastníci si mohou vytvářet myšlenkovou mapu toho, co říká lektor a zaznamenávat, jak spolu věci souvisejí.
Vytvářejí si vlastní schéma uvažování o zvoleném tématu tak, jak to jejich
mozek potřebuje a vyžaduje. Proto není možné vytvořit sadu myšlenkových map jako náhradu za objektivní učebnice. Současně takový zápis dává lektorovi možnost pochopit, jak o učivu účastník přemýšlí a případně jej nasměrovat správným směrem, ukázat mu další možnosti a perspektivy, nebo dát příklad toho, co jeho zápis nedokázal zachytit.
Myšlenková mapa je tak ideálním nástrojem pro studium.
Bylo zjištěno, že při její tvorbě nikdy účastníci neusínají, jako u některých suchých školení a vede je to k novým poznatkům. Díky tomu je možné se ptát lektora na to, co jim není hned
jasné a předejít zbytečnému tápání a hledání. Můžete si to u nás vyzkoušet.
Autor: Karel Baborský
Formulář pro dotazy