Jak se učit ...

10.10.2017

Ukázka mentální mapy od Tonyho Buzana

Jak změnit návyky pomocí myšlenkových map 

Na našem kurzu lektor dokáže danou problematiku vysvětlit, podat zajímavým a praktickým způsobem.
Účastníci kurzu si přečtou látku, naučí se důležité vztahy a lektor je vede k pochopení učiva, ukáže jim jak aplikovat poznatky do praxe a řeší s nimi různé úlohy.

Účastníci si mohou vést sešit.
Ten sešit by tedy neměl být nějakým zdrojem učení sám o sobě, ale spíše zápisem toho, jak věci fungují a spolu souvisejí.
K tomuto účelu se jeví myšlenková mapa jako velice dobrý nápad, aby se používala pro zpřehlednění učiva.
Účastníci si mohou vytvářet myšlenkovou mapu toho, co říká lektor a zaznamenávat, jak spolu věci souvisejí. 
Vytvářejí si vlastní schéma uvažování o zvoleném tématu tak, jak to jejich
mozek potřebuje a vyžaduje. Proto není možné vytvořit sadu myšlenkových map jako náhradu za objektivní učebnice. Současně takový zápis dává lektorovi možnost pochopit, jak o učivu účastník přemýšlí a případně jej nasměrovat správným směrem, ukázat mu další možnosti a perspektivy, nebo dát příklad toho, co jeho zápis nedokázal zachytit.

Myšlenková mapa je tak ideálním nástrojem pro studium.
Bylo zjištěno, že při její tvorbě nikdy účastníci neusínají, jako u některých suchých školení a vede je to k novým poznatkům. Díky tomu je možné se ptát lektora na to, co jim není hned jasné a předejít zbytečnému tápání a hledání. Můžete si to u nás vyzkoušet.

Autor: Karel Baborský 


Formulář pro dotazy

© 2020 Všechna práva vyhrazena - Mezinárodní asociace revizních techniků ČR, BATECH, s.r.o.
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky