Komunikace se zákazníkem

11.11.2018

Začínám od začátku.
PRVNÍ DOJEM výrazně ovlivňuje vytvoření našeho dlouhodobého úsudku o druhých lidech.
VZNIKÁ BĚHEM PRVNÍCH 120 VTEŘIN vzájemného setkání, často i rychleji, MAXIMÁLNĚ ZA ČTYŘI MINUTY.

Během této krátké doby není dost času pro naše působení pomocí mluveného slova. Většinu informací tedy předává řeč těla. Proto má při vytváření prvního dojmu velký význam.

Největší pozornost při vytváření úsudku je zaměřena na obličej a oči.
Např.: příliš upřený pohled vytváří "pichlavé oči" tzn. Aha, špatný člověk! (přitom by třeba pomohly brýle, jen dalekozraký)

Veškerá objektivní fakta (kvalifikace, schopnosti, skutečné povahové rysy, pozdější chování atd.) mají při vytváření dlouhodobého či dokonce trvalého dojmu menší váhu. Jednou vytvořený úsudek o jiné osobě (ať již příznivý nebo nepříznivý) jen těžko měníme (spíše jsme ochotni překroutit novou informaci). NAPRAVIT NEGATIVNÍ PRVNÍ DOJEM JE DLOUHÝ, NĚKDY MARNÝ BOJ.

PAMATUJME SI TEDY, ŽE PŘI VYTVÁŘENÍ SPOLEČENSKÝCH VZTAHŮ, ALE TAKÉ NAŠEHO OBCHODNÍHO ÚSPĚCHU, JSOU VĚTŠINOU ROZHODUJÍCÍ PRVNÍ MINUTY.

PRAVIDLA:

hospodařme s každou vteřinou prvního setkání

nedělejme si iluze, že špatný dojem lze zítra opravit

účinný způsob jak udělat dobrý dojem je být dobrým posluchačem

uvědomujme si a napravme cokoliv, co by mohlo vyvolávat u druhých negativní pocity. Postavme své jednání na tom, čím můžeme na druhé působit pozitivně. Je to náš nejlevnější marketingový tah, který k nám přivede nejvíce zákazníků. Udělejme si z toho hru. Bude nás to také více bavit...

Dobrá zpráva: Vytváření negativního dojmu můžeme změnit. Pomůže výcvik ovládání svého projevu. (Květák je vlastně také jen dobře vycepované zelí J

CO MŮŽE PRVNÍ DOJEM OVLIVNIT?

Všechno, co uděláme a řekneme, všechno co máme na sobě poskytuje důležitou informaci o našich postojích a přístupu k zákazníkům a spolupracovníkům.

První setkání je naše NEJVĚTŠÍ PŘÍLEŽITOST ke kladnému ovlivnění jakékoliv druhé osoby Chceme mít vliv na mínění svých zákazníků, kolegů, nadřízených i rodiny? VYUŽIJME JÍ!

Ale pozor! Tuto ŠANCI máme JEN JEDNOU! První dojem o nás vytváří představu, která zákazníka silně ovlivní. Přiznejme si, že všichni máme tendenci nechat své mínění o druhé osobě ovlivnit povrchním dojem nebo jedním zvláštním nápadným rysem. Podle toho potom posuzujeme celou osobnost a všechny její vlastnosti. Máme-li o někom vysoké mínění, míváme sklon ho hodnotit vysoko ve všech žádoucích vlastnostech a nízko ve všech vlastnostech nežádoucích. Máme-li mínění špatné, je tomu obráceně. A proč by ostatní lidé měli být jiní než my?

Na závěr si položte otázku "Jak účinně se zákazníkem komunikujeme?"

Autor: Karel Baborský 

© 2020 Všechna práva vyhrazena - Mezinárodní asociace revizních techniků ČR, BATECH, s.r.o.
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky